We leven nog! - Reisverslag uit Lahti, Finland van Loes Susanne - WaarBenJij.nu We leven nog! - Reisverslag uit Lahti, Finland van Loes Susanne - WaarBenJij.nu

We leven nog!

Door: Loes en Suus

Blijf op de hoogte en volg Loes

28 Februari 2016 | Finland, Lahti

Hoi Allemaal!

We kregen de afgelopen dagen vaak te horen of het allemaal nog wel goed gaat hier. In deze blog wouden we daar maar even antwoord op gaan geven: De reden waarom we eigenlijk niet geschreven hebben, is omdat er sinds de vorige keer, vrij weinig is gebeurd.. Dat is natuurlijk niet helemaal waar maar alles wordt al zo normaal, de dagen vliegen voorbij en af en toe weten we niet waar de tijd is.
Inmiddels hebben we al één vak (afgesloten), we moeten ons cijfer nog binnen krijgen maar volgens ons zit dat wel goed. Daarnaast hebben we valentijnsdag nog goed gevierd met een 'Hold Your Head Up High-Party'. Het idee was een Anti-Valentijndag feest en dat is goed gelukt, zie de foto's.
Ook zijn we naar de Lahti Ski Games 2016 geweest. Dit is een internationaal evenement dat elk jaar wordt georganiseerd. De atleten doen aan cross-country skiing, schansspringen en 'Nordic Combined'. Dit was in Nederland ook op TV. Dit jaar was het extra bijzonder want Lahti bereid zich voor op de wereldkampioenschappen, die volgend jaar hier gehouden worden. Het was een hele gezellige dag, die begon met pannenkoeken en mimosas (champagne met jus d'orange) om te proosten op de verjaardag van Meg en die knallend werd afgesloten met een vuurwerkshow. Na de vuurwerkshow werd in Mukkula (de studentenflat) en Tivoli (een van de uitgaansgelegenheden in Lahti) de dag daadwerkelijk afgesloten. Ook niet onbelangrijk; Wij gaan naar RUSLAND! Super gaaf, met 4 anderen meiden hebben we onze trip naar St. Petersburg geboekt: 30.04 - 03.05 gaat het gebeuren!
Gister was ons plan om zelf eens te gaan cross-country skiien, helaas was er een wedstrijd aan de gang dus moesten we onze plannen omgooien en zijn we een stuk gaan lopen. Toen we bij het grote meer van Lahti kwamen, wouden we dan eindelijk onze angst overwinnen: op het ijs lopen. Aangezien er ook veel Finnen op het ijs liepen, durfden we het wel aan. DIT DOEN WE DUS NOOIT MEER! Doordat er een dikke laag sneeuw op het ijs lag, zakte je bij elke stap eerst door de verschillende lagen sneeuw heen, waardoor het voelde alsof je dwars door het ijs zou zakken.. Geen aanrader dus haha! Na meerdere hartaanvallen op het ijs, lekker opgewarmd in een café aan de haven van Lahti. Inmiddels liggen we in bed, bij te komen van het 'Project X' feest in Mukkula gister en zijn we bezig onze koffer in te pakken wanttttt vanavond (22:00) gaan we dan eindelijk naar Lapland! We hebben er ontzettend veel zin in! Er staan allemaal gave dingen op de planning waaronder een husky-safari, een spa-dagje, skiien en als we geluk hebben genieten van het Noorderlicht! Hierover natuurlijk later meer!

Heel veel Liefs
Loes en Susanne

• 28 Februari 2016 - 16:39

Gijs:

Leuke meiden, gezellige feesten, leuke jongens, een biertje en je hebt wat te doen in Lahti. Beter kan het niet. Geniet maar in Lapland en daarna in Rusland. Leren doen jullie toch ook wel??? EHUM?

• 28 Februari 2016 - 19:23

Susanne:

Tuurlijk Gijs, ik leer altijd! Je kent me toch? :)
    En bovendien netwerken is ook heel belangrijk...
    Liefs Susanne

• 28 Februari 2016 - 20:53

Anton:

Zo te lezen vermaken jullie je daar wel in finland maar blijf vooral je verstand gebruiken in dit voor ons toch een buitengewoon land.Veel plezier in Lapland en St. Petersburg toch!De studie krijgt ook nog enige aandacht?Veel sukses van Oma en opa.