Tallinn, feestjes en ijshockey - Reisverslag uit Lahti, Finland van Loes Susanne - WaarBenJij.nu Tallinn, feestjes en ijshockey - Reisverslag uit Lahti, Finland van Loes Susanne - WaarBenJij.nu

Tallinn, feestjes en ijshockey

Door: Loes en Suus

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Januari 2016 | Finland, Lahti

Hoi lieve allemaal,

Zo dat is even een tijdje geleden..
Inmiddels hebben wij; ons eerste écht Finse-feestje gehad, ons tweede écht Finse-feestje gehad, Estland bezocht, gejuicht voor pelikanen, via skype een college in Nederland bijgewoond en nog meer Fins geleerd. De feestjes waren erg leuk en we hebben gemerkt dat Finnen echt helemaal loskomen als hun lichaam niet meer alleen uit water bestaat.
19.01 tot 20.01 zijn wij 's ochtends richting Helsinki vertrokken. We kwamen om 11:20 aan en na een thee momentje in het enorme winkelcentrum zijn we met de tram richting de haven vertrokken.
Na een boottocht van 2,5 uur kwamen we aan in Tallinn. Bij het appartement stond Olga (onze host van Airbnb) ons al op te wachten. Nadat ze ons wat tips qua restaurants en pubs had gegeven, zijn we de stad in gegaan. We zaten op nog geen 5 minuten lopen van het oude centrum, dus dat kon gewoon met de benenwagen.
Eerst heerlijk wat gegeten; Loes kreeg eindelijk haar spareribs. En daarna zijn we wat pubs in gegaan, erg gezellig! De volgende ochtend stond om 12 uur een tour op de planning, met een grote groep, vol verschillende nationaliteiten begonnen we de tour. De tour zou 2 uur duren maar het was zó koud en de student die de tour gaf, ging heeeel diep in op de geschiedenis. Heel interessant allemaal, tot op een bepaalde hoogte. Na 1,5 uur waren wij er he le maal klaar mee, daarnaast waren we zowat onderkoeld (zie foto). Dus hebben we besloten te stoppen met de tour en ons terug te trekken in een restaurantje. Olga had ons een vegetarisch restaurant aangeraden en omdat er dinsdagavond geen plek was, besloten we nu te proberen daar te lunchen. Dit keer met succes! Het eten zag er heerlijk uit en dat van Susanne was dat ook. Dat van Loes was echter helemaal niet lekker. Maar hé 'sharing is caring' dus hebben we ons eten eerlijk verdeeld! Na de lunch zijn we nog even rondgelopen om vervolgens weer richting de haven te gaan. 's Avonds stond in Lahti namelijk een feestje op de planning...
23.01
Vandaag mochten we the Pelicans, het ijshockeyteam van Lahti, aanmoedigen! Wat tof om dat mee te maken!! Helaas verloren de Pelicans met 1-5 van KooKoo. Nu hebben wij wel een reden om nog een keer te gaan.. 's Avonds zijn we met alle huisgenootjes en Lieke en Lotte (fysiotherapie studenten uit Breda) naar een karaokebar gegaan, het was heeel gezellig!

Vandaag gaan we ons best doen om koekjes te bakken, wish us luck!

Liefs Loes en Suus

• 24 Januari 2016 - 13:58

Carla Niezen:

Wat leuk om weer van jullie avonturen te lezen via jullie blog. Prachtige foto's weer. Tallinn lijkt erg Duits wat gebouwen betreft. En hoeveel spelers heeft een ijshockeyteam eigenlijk?
    We zien uit naar jullie volgende verslag, have fun en succes met die koekjes! Als het niet lukt, kunnen we er altijd nog wat sturen ... Moet je wel ff geduld hebben

• 24 Januari 2016 - 14:25

Anjo:

Weer een heleboel beleefd lezen we weer! Volgens ons komt het uitgaansleven nu op gang, gelukkig want dat hoort er bij. Gezellige club meiden hebben jullie. Mooi dat het zo goed klikt met allemaal.
    Hopelijk wordt er geen -34 meer gescoord, vanaf nu wordt het warmer....
    De koekjes stempel zou nu mooi van pas komen....kan ook gestuurd worden.
    Groetjes en geniet er van.

• 25 Januari 2016 - 14:12

Silvia:

Wat leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Een hele andere wereld. Vorige week was het hier ook wel even koud maar vandaag lijkt het wel lente in Alkmaar.
    Geniet er van meiden!
    Groeten uit Alkmaar, xxx

• 25 Januari 2016 - 19:14

Gijs:

Dag Loes en Suus, hoe schrijf je jullie namen in het Fins?
    Tallinn is een mooie stad, wij waren er vorige zomer en het was er erg druk, en niet zo koud! Jullie beleven veel, maar die ijshockeyspelers zijn natuurlijk het meest geweldig om naar te kijken! En denk eraan, niet aanzitten hoor!
    Veel plezier daar en zorgen dat je je minor wel haalt!!!
    Groeten uit Varsseveld

• 26 Januari 2016 - 17:04

Opa/oma Drempt:

Hallo studenten,
    Zo te zien hebben jullie het enorm naar de zin en lijkt die studie niet echt een probleem te gaan worden!
    Maak er een mooie tijd van waar je later met plezier naar terug kijkt en vooral pas heel goed op jezelf.
    Groeten uit Drempt.